


"YAPILAN İHRACAT BÜYÜK BİR ADIMIN DA BAŞLANGIÇ NOKTASIDIR"
Burada konuşan Vali Güzeloğlu, Mersin'den gerçekleştirilecek olan ihracatın aynı zamanda da Türkiye'nin, yıllardır beklenilen ve ulaşmak istenilen Japonya pazarında var
olduğunu da bir göstergesi olarak öne çıktığını söyledi. Uzun yıllar süren çalışmaların ardından gerçekleştirilen ihracatın aynı zamanda da ortak bir çabanın ürünü olduğunu kaydeden Güzeloğlu, "Uzun bir aradan sonra Japonya'ya gönderilecek bu ilk parti ürün, aslında büyük bir adımın başlangıç noktasıdır" dedi. Bugün Japonya'nın önemli
gıda ithalatçısı bir ülke olduğunun altını çizen Güzeloğlu, Türkiye'nin ihracat noktasında büyük hedeflere doğru koşarken, ihracatını çeşitlendirilmesinde tarım dışı sektörlerin ön plana çıktığını anlattı.
Hasan Güzeloğlu, "Buna karşın tarım gıda gibi stratejik ve temel sektör hala önemini korumakta ve dünyada Türkiye'nin ihracat noktasında önemli üstünlüğü olmaktadır. Yaş sebze meyvede 60-70 milyar dolar civarında alımı olan Japonya'ya başlayan süreç, daha ötesini Türkiye'ye getirecek ve ihracat yapan firmalardan üreten çiftçilere kadar kazanç olarak dönecektir. Bunu sağlamak ve sürekli kılmak önceliğimiz olacaktır. Biz ürünümüze güveniyor ve ülkemizde üretilen bütün ürünlerin dünya pazarında hak ettiği
yere gelmesini istiyoruz" diye konuştu.
"JAPONYA'DAKİ PAZAR PAYIMIZI ARTTIRMAYA ÇALIŞACAĞIZ"
Mersin'den gerçekleştirilen greyfurt ihracatıyla birlikte dünyanın en gelişmiş ekonomisine sahip olan Japonya'ya yaş meyve-sebze ihracatının kapısının da aralandığını savunan Akdeniz Yaş Meyve-Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Ali Kavak ise, Japonya'nın yıllık yaş meyve sebze ithalatının, Türkiye'nin toplam yaş meyve sebze ihracatında yakın olduğunu hatırlattı. 2010 yılında Türkiye'nin 2 milyar 200 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirirken, Japonya'nın bu konudaki alımının 2.5 milyar dolara ulaştığına
dikkat çeken Kavak, ilerleyen süreçte Türkiye'nin Japonya'daki pazar payını arttırmaya çalışacaklarını anlattı. Kavak, Türkiye'nin yıllık greyfurt ihracatının 154 bin ton, Japonya'nın yıllık greyfurt ithalatının ise 170 bin ton civarında olduğu bilgisini de vererek, "Bu ülkedeki pazarı önemsiyor ve 40 yıl aradan sonra bu pazara girmenin sevincini yaşıyoruz. Sadece greyfurtla yetinmeyeceğiz önümüzde limon ve kiraz var. Diğer meyve sebze türleri var" ifadesini kullandı.
"BÜYÜK BİR POTANSİYEL HAREKETE GEÇİRELEMİYOR"
Japonya'ya yönelik çalışmaların aynı zamanda da Türkiye'nin yaş meyve-sebze ihracatı açısından da oldukça önemli olduğunu vurgulayan, Dış Ticaret Müsteşarlığı İhracat Genel Müdür Yardımcısı Salih Çiçek ise, Devlet bakanı Zafer Çağlayan'ın bu çalışmaya büyük önem verdiğinin altını çizdi. Hem Japonya'nın genel ithalatı, hem gıda ithalatına bakıldığında Türkiye'deki büyük potansiyelin harekete geçirilemediğini net bir şekilde ortaya koyduğunu kaydeden Çiçek, konuşmasını da şöyle sürdürdü; "Sayın Zafer
Çağlayan ve ilgili ihracatçı birliklerinin ortaklaşa düzenledikleri strateji çerçevesinde mevcut pazarların artırılması, yeni pazarlar açılması amacıyla bir dizi programlar yürütülmektedir. Bu programlardan da başarı elde edilmeye başlandı." Konuşmaların ardından Japonya'ya gerçekleştirilen greyfurt ihracatına katkı verenlere çeşitli hediyeler sunuldu. Daha sonra Vali Hasan Güzeloğlu, beraberindeki heyetle birlikte greyfurtların muhafaza edildiği soğuk hava deposunu gezip, konteynerlere yükleme
çalışmalarına katılarak destek verdi.
Bu yazı webziraat.com sitesinden yayınlanmıştır.
0 yorum:
1- Yorum gönderebilmek için yorumlama biçimi kısmından profil seçmeniz gerekmektedir.
2- Google hesabınız veya belirtilen diğer hesaplarla yorum yapabilir, isminizi vermek istemiyorsanız anonim seçimini yapabilirsiniz.
3- Yorumunuz Kontrol Edildikten Sonra Yayınlanacaktır.
4- Reklam İçeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
5- Lütfen yorumunuzda cep telefonu numarası ve TC kimlik numarası paylaşmayınız.
Yorum Gönder