Özellikle ihracata önem veren büyük firmaların dile getirdiği bu vurgulama yani
kırmızı et fiyatlarının tüm dünyada yükselmesi ile ekonomik krize rağmen
beyaz et firmalarının kar marjını artırıyor. Şeker piliç, Bey Piliç, Keskinoğlu, banvit, Şen Piliç, Pınar Hindi, CP Piliç, Mudurnu Piliç gibi büyük beyaz et ihracatçıları özellikle ırak ve AB piyasalarındaki Türk üreticilerinin payının artığını hatta ırakta brezilya ürünlerinden pahalı olan Türk ürünlerinin fazla satıldığı vurgulandı. Aslında ırak pazarına brezilyadan daha yakın olmamızında bu durumda etkisi olabileceğini düşünüyorum.

Beyaz etteki bu gelişmeler hem yeni girişimcileri hemde mevcut ihracatçıların yeni yatırımlar yapmaya itiyor, böylece hem ülke ekonomisine katkı sağlanıyor hemde işsizlikle beli bükülen piyasamız dahada canlanıyor. örneğin şen piliç 1400 olan çalışan sayısını 500 kişi daha artıracağinı
duyurdu.
Irakta satışların artmasının bir başka nedenide bence
helal gıda tüketmeye çalışan bölge insanının Türk mallarına daha fazla güvendikleridir.
Beyaz ette bu gelişmeler tabiki yüz güldürüyor, özellikle son dönemde iflasını açıklayabilecek firmaların yavaş yavaş toparlanması buna kanıttır. Ama bir piyasanın kötü gidişatı (
kırmızı et) başka bir piyasanın (
beyaz et) gözdeleşmesine tabiki katkı sağlayacaktır, bu durumu çokta benimsememek gerekmekte. Umarım kırmızı ette yaşadığımız üretim ve fiyat sorunları bir an önce iyi bir sonuca ulaşır.
web ziraat
0 yorum:
1- Yorum gönderebilmek için yorumlama biçimi kısmından profil seçmeniz gerekmektedir.
2- Google hesabınız veya belirtilen diğer hesaplarla yorum yapabilir, isminizi vermek istemiyorsanız anonim seçimini yapabilirsiniz.
3- Yorumunuz Kontrol Edildikten Sonra Yayınlanacaktır.
4- Reklam İçeren yorumlar yayınlanmayacaktır.
5- Lütfen yorumunuzda cep telefonu numarası ve TC kimlik numarası paylaşmayınız.
Yorum Gönder